Treceți la conținutul principal

Un baiat pe lista lui Schindler

  Salut! Cu cata nerabdare am asteptat coletul de la Libris! Nu de alta, dar inauntru ma astepta una dintre cartile de pe wishlist-ul facut acum vreo doua-trei luni: Un baiat pe lista lui Schindler! Citisem pareri bune despre ea, asa ca am considerat ca este imperios necesar sa ajunga si in biblioteca mea.

  Cartea este singura scrisa de un copil supravietuitor care s-a aflat pe lista lui Schindler, iar autorul, Leon Leyson, si-a povestit tarziu copilaria nefericita si a fost de acord cu scrierea cartii abia inainte sa moara. Romanul are putin peste 200 de pagini scrise cu un font mare, dar in momentul in care te apuci s-o citesti, ai impresia ca e mult mai lunga si foarte apasatoare. Totul e povestit din prisma unui copil speriat, care se maturizeaza extrem de repede si traieste niste ani cumpliti. Leon avea abia 10 ani atunci cand nazistii au invadat Polonia. Chiar inainte de aceasta varsta observase ca evreii deseori sunt tratati rau, ca a fi evreu inseamna ceva rusinos, insa fiind ocupat cu scoala, cu jocurile specifice si fiind foarte mic, nu prea realizase ce se intampla in jurul lui. Atunci cand nazistii ii interzic sa mai mearga la scoala si fostii prieteni il ocolesc de parca ar avea o boala contagioasa, Leon incepe sa inteleaga ce se petrece. Impreuna cu parintii si fratii sai ajunge intr-un ghetou din Cracovia, apoi intr-un lagar unde aproape ca moare de foame. Are momente in care ramane de-a dreptul singur si se lupta pentru fiecare zi, dar fiind istet si avand uneori indrazneala dezarmanta a copiilor reuseste sa mearga mai departe. Salvarea lui apare atunci cand tatal lui care deja muncea in fabrica de email a lui Schindler reuseste sa-l aduca si pe el si restul familiei in acelasi loc. Nici la aceasta fabrica lucrurile nu erau roz, insa aici evreii erau tratati ca niste oameni de Schindler, care uneori se oprea si vorbea cu ei, ii incuraja si le oferea putina mancare in plus. Aceste mici diferente pareau uriase pentru evrei si ele le-au dau putere sa reziste in continuare si sa supravietuiasca razboiului. Dupa terminarea lui, Leon ajunge in America unde duce o viata cat se poate de normala, incercand sa tina pana la un moment dat ascunsa povestea lui fiind convins ca nimeni nu va fi interesat de ea.



  Schindler a fost un personaj foarte controversat: un tip extrem de petrecaret si un nazist convins la prima vedere, el a salvat vietile a 1200 de evrei mituind alti nazisti si spunand cum ca evreii ar fi fost indispensabili pentru munca in fabrica lui, lucru ce era total neadevarat. Pentru evrei ramane un erou fiindca si-a pus deseori in pericol viata cu modul lui de a gandi si de-a actiona, iar pentru nazisti, un tradator.



  Cartea merita cititia cu certitudine mai ales pentru faptul ca multa lume face asocierea Holocaust-Auscwitz, dar suferinta oamenilor nevinovati a fost pretutindeni si a capatat proportii monstruoase.


  Voua va place sa cititi carti de memorii? Ati citit Un baiat pe lista lui Schindler?





Kissez!

Comentarii

  1. Chiar acu o trec si eu pe lista. Imi pare o carte foarte interesanta. Imi aduce aminte de "Baiatul cu pijamale in dungi" care mi.a placut foarte mult :)
    Puup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu o vreau pe a ta, cred ca luna viitoare o adaug si pe ea ;).

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Crema pentru ten Apidermin -review

  Hello! Fiind destul de multumita de Apidermaliv, care teoretic nu era pentru tenul meu, am decis sa cumpar un recipient micut de Apidermin. Varianta la 30 de ml costa 7,5 de lei si am luat-o dintr-un plafar.   Logic, am avut mari asteptari. Contine vitamina A si laptisor de matca, toate ingredientele sunt ok si este potrivita pentru tenul uscat.  In primul rand, ambalajul e dragalas, dar poleiala aurie dispare in cateva secunde. Spre exemplu, eu am avut-o in geanta vreo ora-doua de cand am cumparat-o si pana am ajuns acasa si deja arata ca trecuta printr-o mie de maini.   Acum sa trecem la produsul propriu-zis: cand am deschis recipientul am simtit un miros destul de puternic, dar nu deranjant. Textura (uimitor) pare mai light decat la Apidermaliv. Am avut impresia ca va intra rapid in piele, dar s-a format un soi de pelicula. Nu reprezinta o baza buna de machiaj, asa ca am inceput s-o folosesc seara. Din pacate, nu mi se potriveste. Nu are niciun efect asupra deshidratarii s

Sondaje online: Daedalus plateste sau nu?

   Hello! Poate va aduceti aminte, la un moment dat spuneam ca experimentez putin cu sondajele online si ca sunt inscrisa in mai multe paneluri. La Daedalus am cont de multa vreme, am pierdut deja notiunea timpului. Am primit cateva invitatii la sondaje, apoi a inceput o perioada lunga de liniste. Intamplarea a facut sa citesc pe alte bloguri ca sunt seriosi, ca platesc, ca exista destule chestionare, dar eu tot nu primeam nimic. Le-am dat un mail, i-am intrebat ce se intampla si daca persoanele nou inscrise au sanse mai mari de invitatii la sondaj decat membri vechi. Logic era ca nu, asta mi-au si raspuns, dar dupa schimbul de mailuri am inceput sa mai primesc pe ici pe colo cate-un sondaj.    In primul rand, sa nu asteptati sa va imbogatiti! Mie totusi mi se pare de viitor aceasta abordare, plus ca-mi place sa completez chestionare, insa e clar ca remuneratia e mica si banii se strang destul de greu. Cu toate astea, comparativ cu alte paneluri, chestionarele sunt ceva mai bine pla

Impresiile mele despre cura cu spirulina

   Hey! Prin primavara m-am hotarat sa fac o cura cu spirulina pentru ca ma simteam cam vlaguita si aveam probleme destul de urate cu tenul. Inca de la inceput tin sa precizez ca nu am cunostinte in domeniu, ca m-am informat doar pe internet si ca experienta mea se poate sa fie diferita fata de a altora.   Nu prea imi place sa-mi administrez eu tratamente si suplimente, insa dupa ce am citit mai multe articole, am ajuns la concluzia ca spirulina este o mica minune ce aduce beneficii in aproape orice situatie si asa m-am decis sa incep o cura de aproximativ sase saptamani. Intai am cumparat un flacon de la Fares(spirulina+urzica, 60 de pastile-23 lei), apoi am ales Alevia (1+1 gratis, in total 60 de pastile-13 lei). Am luat cate-o pastila dimineata, la pranz si seara.    Parerile asupra efectelor sunt foarte variate, mai ales in ceea ce priveste slabirea/ingrasarea. Cred totusi ca am auzit mai multe voci care indeamna la consumul de spirulina in cazul in care se doreste o scader